Se hva Marthe fra Kristiansund klarte på 6 uker!

Prosjekt perfekt, den beste versjon av seg selv.

Marthe er en glad og flott jente men da hun startet som kunde hos meg var hun missfornøyd med en tung kropp og lite overskudd! Vi starter prosjektet (les om vår oppstart) med flere små delmål på veien

Alt gikk etter planen

Vi har fått trent akkurat som planlagt de 6 ukene! Vi møttes en gang i uken og fikk kjørt harde intervaller, både som sirkeltrening og mer tradisjonelle intervaller som løp og roing! I tillegg møtte hun på mine gruppetimer stort sett en gang i uka enten Ketlebell eller Tabata intervaller . Vi trente både inne og ute

Mest kondisjonstrening

Vi trente også styrketrening med fokus på mage, rygg og dypere muskler samt øvre del av ryggen! Fordelingen ble ca 60% utholdenhet/kondisjon og da 40% styrketrening! Marthe klarte 3 økter i uka samt ble et par korte familieturer i tillegg!

6 uker er kort tid å legge til rette for perfekte økter, men ved hjelp av pulsklokke, tester og trenings plan traff vi veldig godt.

Kostholdet evaluerte vi ved oppstart og 2 ganger underveis. Her var det lite å utsette på, dette var tilnærmet perfekt, og et kosthold som man gjerne kan og bør fortsette med. Vi drev ikke noen form for diett! Målet var overskudd med nok og sunn mat!

Resultat! opp til 50% økning på de fleste styrkeøvelsene, 20 % økning i kondisjon (fra under middels til middels) – 5,2 kg, – 4,2 i fett % , ned 5 år i metabolisk alder, – 7 cm rundt livet men + 1 cm i lår og armer. Det siste viser at det har vært styrketrening på gang!

Men det viktigste! 

Marthe var en glad jente fra før men hun sier at hun har fått et bedre humør, sover bedre, mer overskudd og mer fornøyd. Ingenting i verden kan være viktigere enn det

Hvorfor ble dette en suksess?

For det første var Marthe motivert, og hadde troen på at jeg kunne hjelpe! Hun la sitt prosjekt og plan i mine hender og gjennomførte det jeg hadde på planen. Både selve økten vår og i mellom våre møter!

Vi fikk trent knall hardt, tilpasset hennes nivå og prøvde å gjøre treningen variert og internsang! Rene løpsintervaller føles ofte fryktelig tunge for utrente og sterkt overvektige. Selv om hun bare ble definert som under normalen, så er sirkeltrening med eksempel 5 minutter intervaller av 4 repetisjoner sannsynlig ennå mer effektive og “enklere”  å gjennomføre!

Vi hadde også en dialog underveis, da vet Marthe at jeg følger med og presset blir større, jeg som trener får en lettere oppgave å følge opp! Dette gjelder både trening og kosthold!

I dag er Marthe med på Sunn og sprek  “trening og kostprogram på nett” Der vi har en fysisk Bootcamp/sirkeltrening som jeg er instruktør for i Kristiansund. På nett finnes masse øvelsesledere og tips og toveiskommunikasjon via webben

Ønsker du også hjelp av meg er jeg på Treningssenteret-Kristiansund mail: tommy@treningssenteret-kristiansund.no eller 40216005

Les hva vi gjorde fra starten

Publisert også på bramat.no og Sunnogsprek.no

Treningsfoto, Annelin Yttersian

Pictures110404256_10154806976140190_1180803788275294370_n1929747_10154770520315190_1046241938084782786_n

2 Comments

  1. Fantastisk å se slike endringer når folk tar tak i “problemet” 🙂
    Gir motivasjon videre og 🙂

    1. tommymultisport

      Flott å høre Rebekka, takk!

Write a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *