Basistrening mot ski og sykkel

og til livet…

Trener du mot skisesongen, eller venter på at skiseongen skal starte igjen etter mildværet har du fine muligheter til å forberede muskler i ben og overkropp mot belastningen som kommer. Det vil være fordelaktig å finne øvelser der du har  øvelser som aktiverer store deler av kroppen å trener med styrkeøvelser der musklene “snakker” sammen å jobber sammen. Dette gjelder selvsagt det meste av aktiviteter enten det er sykkel, ballsport ja til og med vanlige fjellturer. Trener du mye slik kan du forebygge mange belastnings og akutte skader

Utholdenhetstreningen kan med fordel være typiske sirkel og stasjonstreningsøvelser eller bootcamp der hele kroppen aktiveres mens hjerte jobber rundt den anarobe terskel/melkesyregrensa

Her har jeg samlet litt av hvert, øvelser og utholdenhetstrening som jeg bruker mye, med tanke på å bli en bedre, mer utholdende og unngå skader som skikjører og syklist

Foto Steinar Bleken

Eldre bildeartikkel, trening mot alpintsesongen

En must do øvelse for alpinister, og andre

Knall tøff benøvelse

Balanse og styrke i bena

Mer balanse og styrke

Spenst, hurtighet og styrke i bena

Nok en må øvelse, kan gjøres i slynge, se under

Verdens beste mageøvelse?

Push ups varianter

Litt lek og moro, en tøff en

Lite utvalg kondis øvelser inne

Flere kondisøvelser, ute

Mer kondis øvelser, men sammen

Jeg kjører også en del frivendinger, rykk og støt ,samt markløft. Litt viderekommende men tren med stang å få inn teknikk

Ketlebell, fantastisk helkroppstrening

Write a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *